Bo på skolen

Skolen har plads til 107 overnattende elever i skolehjemmet. Værelserne befinder sig på 1. og 2. sal i hovedbygningen, i østfløjen samt i annekset og består af både enkelt- og dobbeltværelser, der svinger lidt i størrelse, men er alle indrettet med senge, skrivebord, stole, skabe, håndvask samt trådløs adgang til internettet. 10 af dobbeltværelserne har eget toilet og bad, mens øvrige værelser har fælles faciliter på gangene. Det er skolen, som vurderer, hvordan værelserne skal fordeles. Kost/forplejning er som udgangspunkt inkluderet, hvis du har et værelse på skolen. Hvad angår kosten, tages der hensyn til allergener og specielle ønsker som følge af trosretning. Skolen kan desuden tilbyde kost til pescetarer (vegetar med fisk). Priserne for kostskoledelen kan ses på siden for den aktuelle uddannelse. Skolen holder lukket i sommerferie, efterårsferie, juleferie, vinterferie og påskeferie. I øvrige weekender og helligdage er det muligt at bo på skolen, hvis der gives besked til skolen om dette senest torsdag morgen. Elever, som vælger at blive på skolen i weekenden, vil indgå i weekendvagten.

CYY07578 (1)
CYY07560

Svendborg som studieby

Fritidsmuligheder: Svendborg Søfartsskole ligger tæt på byen og tæt på havnen, og det hele er i gåafstand. Der er masser af muligheder for at forblive aktiv i fritiden. Byen har et stort udvalg af fritidsaktiviteter med både fitnesscentre efter alle kunstens regler. Her er bla. bokseklub, svømmehaller, springgymnastik, orienteringsløb, kajak-og roklub og derudover er skovene omkring Svendborg dekoreret i MTB spor.

Byen er en farvepalet af kulturliv uanset om man er til teater, biografer eller alternative kunstformer. Der er adskillige koncerthuse, der byder på både kendte og ukendte musikere. Svendborg en aktiv havneby, med værfter, dokker hvor mange af den danske sejlskibsflåde kommer ind for vinteren og gør forårsklar. Havnen har stor aktivitet af lystbåde fra tidlig forår og langt ud på sensommeren. Hvis man allerede er aktiv sejler, er der mulighed for at besøge en af de mange sejlklubber og blive medlem der.

Er du klar til at sætte kursen mod en fremtid til søs?

Bliv elev

Imagetext